لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1391
بازدید : 1308
نویسنده : محمد غفوری تبار

مصالح جایگزین فولاد و بتن

آیا کسی دنبال این مساله رفته که مصالحی رو در اسکلت ساختمان به کار بگیره که بتونه جای بتن و فولاد رو بگیره و یا حتی از اونا بهتر عمل کنه ؟

شما چه پیشنهادی دارید ؟  از مصالح جدید مورد استفاده در صنعت عمران و به ویژه بخش ساختمان چه اطلاعاتی دارید ؟

قطعا با پیشرفت علم و تکنولوژی از ترکیبات بهتری در ایجاد ساختمان های مدرن تر ، شیک تر و مقاوم تر استفاده شده و این روند همچنان ادامه داره .

انسان ها از زندگی در داخل غارها شروع کردند و با پیشرفت هایی که داشتند تونستند برای خودشون خونه های گلی بسازند و این پیشرفت ها تا امروز ادامه داشته و حالا در برج ها زندگی می کنند ؛ و این پیشرفت ها همچنان ادامه داره .

به نظر شما ساختمان  های آینده چه شکلی داره و از چه نوع مصالحی برای ساخت اونا استفاده میشه ؟

شما می تونید هرگونه نظری ( حتی اگه به نظر خودتون خیلی کوچیک وبی اهمیته ) در این رابطه دارید رو در بخش نظرات اعلام کنید یا به ایمیل زیر بفرستید :

Cutdiamond32@yahoo.com

منتظر نظرات و اطلاعات ارزشمند شما هستم



:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
تاریخ : دو شنبه 28 فروردين 1391
بازدید : 929
نویسنده : محمد غفوری تبار

تاريخچه كاشي و سراميك

سفالگري از جمله باستاني ترين هنرهاي بشري و در واقع سرمنشاء هنر توليد كاشي و سراميك كه نخستين آثار اين هنر در ايران به حدود 10000 سال قبل از ميلاد مي رسد كه به صورت گل نپخته بوده و آثار اولين كوره هاي پخت سفال به حدود 6000 سال قبل از ميلاد بر مي گردد.
سفالگري از جمله باستاني ترين هنرهاي بشري و در واقع سرمنشاء هنر توليد كاشي و سراميك كه نخستين آثار اين هنر در ايران به حدود 10000 سال قبل از ميلاد مي رسد كه به صورت گل نپخته بوده و آثار اولين كوره هاي پخت سفال به حدود 6000 سال قبل از ميلاد بر مي گردد.

ادامه پيشرفت در صنعت سفالگري منجر به تغييراتي در روش توليد كه شامل تغيير كوره ها، اختراع چرخ كوزه گري و هم در كيفيت مواد سفالگري نظير رنگ آميزي و لعاب كاري بوده است. زمان آغاز لعابكاري كه امكان ضد آب كردن و همچنين نقاشي كردن و زيبا سازي ظروف و سفال ها و تهيه كاشي را مقدور مي كرد به حدود 5000 سال پيش مي رسد.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 30 فروردين 1391
بازدید : 1069
نویسنده : محمد غفوری تبار

انواع پارگینگها :

مقدمه:

مسأله يافتن فضاي مناسب پارك وسايل نقليه در شهرها، به خصوص در مراكز جذب سفر به عنوان يكي از معضلات بزرگ حمل و نقل و ترافيك شهري مطرح مي‌باشد. اعمال روشهاي مديريت و محدوديت پارك حاشيه‌اي به طور كامل پاسخگوي كنترل تقاضاي فزاينده پارك وسايل نقليه نمي‌باشد. در بسياري از مراكز جذب سفر، ايجاد پاركينگ‌هاي طبقاتي مي‌تواند بخشي از تقاضاي پارك (به خصوص پارك بلند مدت) را پاسخ دهد..

.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 فروردين 1391
بازدید : 890
نویسنده : محمد غفوری تبار

بتن خود تراکم از تئوري تا توليد

 

مهندس جواد مروتي ـ کارشناس واحد تحقيق و توسعه بنيان بتن

مهندس مرجان محمودی ـ کارشناس واحد تحقيق و توسعه بنيان بتن

 

چکیده

تراکم کامل بتن و جاگیری مناسب آن در قالب از مهمترین نکات در اجرای صحیح سازه های بتنی می باشد. متراکم نمودن بتن با استفاده از روشهای معمول یعنی استفاده از ویبراتورها مشکلات متعددی از جمله جداشدگی دانه ها، شن‌نماشدن بعضی نقاط را به همراه دارد.

بتن خودتراکم راه حل بسیار مناسبی برای مقابله با این مشکلات است که اولین بار در دهه گذشته توسط دانشمندان ژاپنی ابداع گردید.

سطح تمام شده بهتر، اطمینان از تراکم بتن بدون استفاده از ویبراتور، افزایش سرعت اجرا و کاهش نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرا، از جمله مزایای بتن خودتراکم می باشد.

در این مقاله علاوه بر معرفی کلی بتن خودتراکم و خواص آن آزمایشات مربوطه به صورت کامل تشریح گردیده است.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 28 فروردين 1391
بازدید : 1308
نویسنده : محمد غفوری تبار

بتن سبک

مقدمه :

ازمسائل مهم درامرطراحی وساخت پروژه های عمرانی وزن سازه به منظورپایداری بهتردربرابرنیروی زلزله است. ازآنجائیکه امروزه تمامی ساختمانها به صورت اسکلت فلزی ویا بتونی اجرامی شوند. پارتیشن ها ودیوارهای داخلی فقط نقش جدا کننده فضا را برعهده دارند وهرچه مصالح بکاررفته شده دراین اجزا سبک ترباشد تاثیرمستقیمی درکاهش وزن سازه دارد.ازاین روجایگزینی آجرهای هبلکس بجای آجرهای معمولی بسیار تا ثیرگذارمی باشد.نکته قابل ذکردرمورد این آجرها وزن مخصوص شان است.بطوریکه اگراین آجرهارا بر روی سطح آب قراردهیم به ته آب فرونرفته وبرروی سطح آب قرارمیگیرد.این مطلب بیانگرآن است که وزن مخصوص این آجرها از وزن مخصوص آب کمتراست.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , بخش مهندسی , عمران و ساختمان , شهرسازی , ,
تاریخ : پنج شنبه 27 فروردين 1391
بازدید : 1177
نویسنده : محمد غفوری تبار

این متریال در سال ۲۰۰۱ توسط یک معمار مجار به نام «آرون لاسونسزی»

اختراع شد و به ثبت رسید. این معمار زمانیکه در سن ۲۷ سالگی در کالج سلطنتی

هنر های زیبای استکهلم مشغول به تحصیل بود این ایده را بیان کرد و در سال

۲۰۰۴ شرکت خود را با نام لایتراکان تاسیس کرد و با توجه به نیاز و تمایل

جامعه امروز به استفاده از مصالح جدید ساختمانی، از سال ۲۰۰۶ با شرکت های

بزرگ صنعتی به توافق رسیده و تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد.

   

 بتن عبور دهنده نور، امروزه  به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت

استفاده بالا مطرح است . این متریال ترکیبی از



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1391
بازدید : 905
نویسنده : محمد غفوری تبار

بتن هاي اسفنجي

بتن اسفنجی یک مخلوط سنگدانه درشت.سیمان.آب وماسه به میزان اندک(وگاهی اوقات بدون ماسه).در ساختار این بتن15-25%(از لحاظ حجم )فضای خلی وجود دارد و این امر موجب عبور آب از داخل این بتن می شود.

در بتن اسفنجی از آب نسبت به دیگر انواع بتن کمتر استفاده می شود و این مسئله باعث شده تا پس از ساختن مخلوط بتن آب ان به سرعت تبخیر شده و مخلوط در مدت یک ساعت کاملا ار اب تخلیه خواهد شد.

در بتن اسفنجي منافذ هوا درون خمير سيمان ايجاد ميگردد دو نوع اصلي بتن اسفنجي

عبارتند از :



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 فروردين 1391
بازدید : 974
نویسنده : محمد غفوری تبار

بلوك هاي يونوليتي پلي استايرن


مقدمه:

بلوك هاي يونوليتي «پلي استايرن» مدتي است كه براي ساختمان سازي در تهران و در آپارتمان هاي بلند به دليل سبكي و كم هزينه بودن مورد استقبال انبوه سازان (بساز بفروش هاي سابق) قرار گرفته است. اين بلوك ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غير قابل اشتعال» در بازار عرضه مي شوند. وزن هر قطعه بلوك سيماني كه در ساختمان سازي به كار مي رود، ۱۵ كيلوگرم است، در حالي كه وزن بلوك هاي يونوليتي بسيار ناچيز است و تا اندازه بسيار زيادي موجب پايين آوردن وزن ساختمان مي شود. با وجود پوشش نسوزي كه زير و روي اين بلوك را محصور كرده است، در صورت آتش سوزي در ساختمان، اين بلوك ها تنها تا ۲۰ دقيقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ايمني اماكن مسكوني در برابر حريق و حادثه از جمله مواردي است كه بايد از نظر ايمني شهري مورد توجه قرار گيرد. در ايمني يك ساختمان موارد زيادي نقش دارد كه مي توان به مصالح به كار رفته در آن به عنوان يكي از مهم ترين موارد اشاره كرد. معاون امور عملياتي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران در اين باره مي گويد: بسياري از مهندسين معمار بلوك هاي يونوليتي «پلي استايرن» را به خاطر مقاوم بودن در برابر زلزله، عايق بندي و افت صدا در ساختمان سازي به كار مي برند و اين يونوليت ها به دليل كم حجم بودن و هزينه پايين در قسمت هاي مختلف ساختمان و به خصوص در كف سقف ها به كار برده مي شوند. ولي مواد شيميايي به كار رفته در اين بلوك ها غير استاندارد و بسيار زيان آور است.



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391
بازدید : 828
نویسنده : محمد غفوری تبار

تشریح کامل مراحل پي سازي


پي سازي چند مرحله دارد :

1. آزمايش زمين از لحاظ مقاومت

2. پي كني

3. پي سازي

پي وسيله اي است كه بار و فشار وارد از نقاط مختلف ساختمان و همچنين بارهاي اضافي را به زمين منتقل مي كند .

آزمايش زمين :

طبقه بندي زمين چند نوع است :

زمين هايي كه با خاك ريزي دستي پر شده است :

اين نوع زمين ها كه عمق بيشتري دارند و با خاكهاي دستي محل گودال ها را پر كرده اند اگر سالهاي متمادي هم بگذرد باز نمي توان جاي زمين طبيعي را بگيرد و اين نوع زمين براي ساختمان مناسب نيست و بايد پي كني در آنها به طريقي انجام گيرد كه پي ها به زمين طبيعي يا زمين سفت برسد .

زمينهاي ماسه اي :

زمينهاي ماسه اي بيشتر در كنار دريا وجود دارد . اگر زمين از ماسه خشك تشكيل شده باشد ، تا يك طبقه ساختمان را تحمل مي كند و 1.5 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع مي توان فشار وارد آورد . ولي در صورتي كه ماسه آبدار باشد قابل ساختمان نيست ، چون ماسه آبدار حالت لغزندگي دارد و قادر نيست كه بار وارد را تحمل كند بنابراين ماسه از زير پي مي لغزد و جاي خالي خود را به پي مي دهد و پايه را خراب مي كند .

زمينهاي دجي

زمين دجي زميني است كه از شنهاي درشت و ريز و خاك به هم فشرده تشكيل شده است و به رنگهاي مختلف ديده مي شود :دج زرد ، دج سياه ، دج سرخ ، اين نوع زمين ها براي ساختمان مرغوب و مناسب است .



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
تاریخ : پنج شنبه 23 فروردين 1391
بازدید : 932
نویسنده : محمد غفوری تبار

تقويت سازه هاي بتن آرمه با الياف frp 

 

همان طور که می دانیم گسیختگی مواد که به وسیله سیمان تهیه شده ومی شکنند به علت ترد بودن ان می باشد همان طو ر که قبلا" توضیح داده شد تقویت بتن توسط الیاف کوتاه به صورت تصادفی  ونا منظم می شد وباعث تثبیت ترکها واستحکام کششی بتن می شود      

در دهه ۱۹۵۰برای اولین بار در کشور شو روی وبعد درکشور امریکادر سال۱۹۶۰ تحقیقاتی انجام شده در صورت استفاده از الياف فولادي در ماتريس شكننده، تمركز تنش در محل تركهاي بوجود آمده كاهش مي يابد . . .

بتن الیافی که به نام های زیر در جهان موجود است آرماتورها که معروف به آرماتورهای با الیاف پلاستیکی (FRP) هستند از الیاف مختلفی چون الیاف شیشه ای (GFRP) الیاف آرامیدی (Afrp) والیاف کربنی (CFRP) در یک رزین چسباننده تشکیل شده انددر دنیا معروف است

این مواد یکی از پر مصرف ترین مواد در مناطق سرد نظیر شمال آمریکا و کانادا و بعضی کشورهای اروپایی است که همراه با ان از سنگدانه های هوا ساز نیز استفاده میشودکاربرد صفحات با الیاف کربنی برای این تقویت بیشتر رایج گشته و در چندین پل در ژاپن و در بعضی کشورهای اروپایی از آن استفاده شده است.

به خصوص در ژاپن که به علت مقاومت در بتن الیافی در برابر خوردگیدر پل ودیوار های نما از این بتن الیافی خیلی استفاده می کنندهمچنین امروزه علم نانو نیز به کمک بتن الیافی و

صنعت ساختمان امده وامروزه استفاده از انواع پلیمر والیاف در بتن به وسیله علم نانورونق گرفته است که تاریخ این علم بر میگردد به دوره ۷۰ معرفي شده اند که از فناوري sol-gel جهت انتشار (Disperse ) دادن ذرات نانو کاني درون ماتريس پليمر استفاده شده استد یکی از شرکت های که در این علم پیشتاز است شرکت تویوتا ژاپن می باشد تکنولوژي نانو فلز آرتونايد که اخيرا الياف تجاري نانو آلومينا  را توليد کرده است یکی دیگر از موفقیت کشور های پیشرفته می باشد که امروزه در این علم به دست امده امروزه بسیاری از دانشگاه دنیا سعی در استفاده از این دانش درصنعت ساختمان می باشدیکی دیگر از اختراعات در ژاپن جلوگیری از یخ زدگی بتن الیافی به وسیله علم نانو می باشد  

شکل سازه های که از  بتن الیافی در کشور های گوناگون ساخته:



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,

پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com